Arcania: Gothic 4 - Recenzja Gry [PC] [PS3] [X360]

Arcania: Gothic 4, producent: Spellbound Entertainment AG, PC, PS3, X360

Wielu graczy z przykrością przyjęło informacje o oddaniu praw do serii Gothic studiu Spellbound. Nie to, żeby była to jakoś szczególnie partacka firma, po prostu trudno było sobie wyobrazić nową odsłonę nie spod dłuta zdolnych Niemców. 
Powrót do świata Gothica był dla mnie mimo wszystko czymś niezwykle miłym, jednak nie oszukujmy się, od razu widać, że za grę nie jest odpowiedzialna Piranha Bytes.

Spellbound próbowało oddać ducha serii, za co oczywiście należą im się słowa uznania, ale zbyt duża liczba uproszczeń kompletnie popsuła im szyki.
Autorzy zbyt mocno nastawili się na to, by produkcja trafiła w gusta każdego gracza, nawet zupełnie niedoświadczonego.
Niski stopień trudności (koniecznie grajcie na tych najwyższych, chyba, że macie ochotę na spacerek zamiast prawdziwej zabawy), duża liniowość, masa pomniejszych buraczków (inteligencja NPC-ów [np. strażników], a raczej jej brak, przez co świat wydaje się okropnie sztuczny)...

Te zbroje musiały ważyć tonę...
Dużą zaletą są znane z poprzednich części twarze (Diego, aleś się postarzał!), jednak dialogi swoją drętwotą wołają o pomstę do nieba. Cierpi na tym też polski dubbing - źle napisanych dialogów nie da się dobrze zagrać.

Grywalność niezła, trzeba tylko zapomnieć, że mamy do czynienia z Gothicem. Bo wtedy po prostu nie sposób powstrzymać się od porównań.
Fani serii się rozczarują, świeżakom się spodoba.

Ocena: 6/10

Mirosław Leśny

Komentarze