Klatka - Isolerad (2010) - Recenzja

Isolerad, Klatka, reżyseria: Johan Lundborg, thriller

Szwedzki thriller w reżyserii dwóch Johanów - Lundborga i Storma. Frank, główny bohater tej produkcji, jest ambitnym studentem medycyny, dla którego w chwili obecnej liczy się wyłącznie to, by z jak najlepszymi wynikami zaliczyć egzaminy. Sprawę utrudniają jednak sąsiedzi, którzy - jak na złość - cały czas rozpraszają Franka próbującego się uczyć. Ciągłe hałasy, dziwne dźwięki, przedmioty porozrzucane na klatce przez dzieci sąsiadów, a na deser wyjątkowo namolna nowa lokatorka z piętra wyżej, której próby nawiązania przyjaźni z Frankiem kończą się sporymi kłopotami związanymi z jej dosyć nieprzyjemnie wyglądającym narzeczonym.

Uwielbiam tego typu filmy. Koszmar czający się we własnych czterech ścianach, miejscu, gdzie teoretycznie powinniśmy czuć się najbezpieczniej, zawsze oddziałuje na mnie ze zdwojoną mocą. Zwłaszcza, gdy mam do czynienia z tak dobrym filmem, jakim jest dzieło Szwedów.
Bo to jest dobry film, a autor recenzji w najpopularniejszym w naszym kraju serwisie filmowym może się schować do ciemnej nory ze swoją negatywną opinią.
Podobało mi się tu właściwie wszystko, począwszy od świetnie rozpisanego, pełnego ciekawych i pomysłowych scen scenariusza, po bardzo przekonującą grę aktorską (Emil Johnsen w roli Franka - świetna robota) i realizacje, która, mając na uwadze budżet filmu, naprawdę robi niezłe wrażenie. Montaż, udźwiękowienie, muzyka... naprawdę do niczego nie można się przyczepić.

Klatka trzyma w żelaznym uścisku napięcia. Już dawno tak mocno nie wczułem się w oglądane na ekranie telewizora wydarzenia. Zdarza wam się czasem spocić przy oglądaniu filmu? Mnie się zdarzyło właśnie w tym wypadku ;-)

Jeśli lubicie rozgrywające się na małej przestrzeni thrillery o mocno paranoidalnym klimacie, koniecznie sięgnijcie po Klatkę. Moim zdaniem to mała perełka, z której odkrycia bardzo się cieszę.

Ocena: 8+/10


Piotr Wysocki




Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie widziałam tego filmu, ale na dzisiejszy wieczór chyba pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardziej pasuje film, który opisywałem wczoraj, Upiorna Noc Halloween :) Ale z drugiej strony, też również może dostarczyć chwili grozy :D

      Usuń

Prześlij komentarz