Return to Mysterious Island 2: Powrót na Tajemniczą Wyspę 2 - Recenzja Gry [PC]

Return to Mysterious Island 2: Powrót na Tajemniczą Wyspę 2, producent: Kheops Studio, PC

Spory sukces pierwszej części po prostu musiał przełożyć się na jej kontynuację i takowa rzeczywiście powstała. Znów mogliśmy wcielić się w Minę, która wraz ze swoim małpim przyjacielem podejmie ostateczną próbę wydostania się z wyspy.
Oczekiwań nie miałem jakoś specjalnie dużych, ot, chciałem po prostu dostać tak samo grywalny kawałek kodu co ostatnio. Nie dostałem.

Już po pół godziny zabawy czułem, że coś tu nie do końca gra. Główny trzon rozgrywki  pozostał niezmieniony - dostajemy dużą swobodę działań i masę zadań, które można wykonać na różne sposoby - ale twórcom zachciało się ulepszeń, które w praniu okazują się niezbyt trafione.
Irytują zbędne zręcznościowe wstawki. Pojawiają się zbyt często jak na grę, która pretenduje do miana przygodówki.

Bo poza tym faktem nią jest, co z kolei przypomina o kolejnym minusie - wysokim poziomie trudności zagadek. Ale nie tylko, są bowiem momenty, kiedy wiemy co należy zrobić, a nie wiemy jak... Wiele razy zdarzyło mi się utknąć, co kończyło się frustracją i rzutem oka w stronę solucji. Zawodzi fabuła, nudna i mocno naciągana. Przerywniki filmowe ograniczają się udźwiękowionych komiksowych kadrów - ujdą w tłoku.

W sumie, te kilkanaście godzin spędzonych przy dziele Kheops wspominam raczej średnio pozytywnie. Grać się da, ale frajdy z tego niezbyt dużo.

Ocena: 5/10


Piotr Wysocki

Komentarze