Straszny Film 5 (2013) - Recenzja Filmu

Scary Movie 5, Straszny Film 5, reżyseria: Malcolm D. Lee, komedia

Nowa odsłona Strasznego Filmu, co stwierdzam bez większego zaskoczenia,  nie zdołała wyeliminować niesmaku, jaki odczuwałem po ostatnich dwóch częściach serii.
Cóż, jest nawet jeszcze gorzej i nie wiem, czy po tym co przeżyłem, dam radę podejść do ewentualnej szóstki.

Ponownie sparodiowano niemal wszystkie popularne horrory ostatnich kilku lat (z naciskiem na "Mama", standardowo "Paranormal  Activity", ale są i odnośniki do filmów z innych gatunków, jak choćby "Planeta Małp" czy nawet "Służących"), humor jest jednak tak niskich lotów, że całość musiałem sobie rozłożyć na trzy podejścia.

Ależ jesteśmy zabawni!
Scenarzyści (dlaczego, do jasnej ciasnej, producenci ich w końcu nie zmienią!?) palą zdecydowaną większość gagów, choć, na szczęście, kilka razy zdarzyło mi się zdrowo parsknąć śmiechem. Nie oszukujmy się jednak, jest to śmiech bardziej z zażenowania i zaskoczenia brakiem subtelności, niż rzeczywista reakcja na wyjątkowo udany żart.

Gra aktorska mocno poniżej średniej, chwilami było mi nawet szkoda tych wszystkich ludzi, którym kazano się tak poniżać. Czego się nie robi dla pieniędzy... Mam nadzieje, że zapłata była godziwa.
Film sprawia dziwne wrażenie półamatorskiego dzieła, choć amatorzy za nim nie stoją.
Wyłącznie dla fanów klozetowego humoru, aczkolwiek nie gwarantuje, że nawet tym widzom się spodoba.

Ocena: 3+/10

Piotr Wysocki

Komentarze

  1. Zgadzam się w stu procentach z recenzją. Amatorszczyzna i poczucie humoru dla ambitnych inaczej. Bardzo podobają mi się recenzję na tym blogu. Wart dodania do ulubionych, niebanalny i ciekawy. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Tobą w 100%. Mimo, że nie oglądałem tego filmu to po poprzedniej części straciłem chęć aby to uczynić. Dla mnie z każdą częścią jest jeszcze bardziej beznadziejny:( Najlepszą dla mnie częścią była 2 ;) To co spotkało mnie w 4 to była jakaś porażka :/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz