Gaz do dechy - Joe Hill [RECENZJA]

 


Gaz do dechy, Joe Hill
Albatros, 2020

Zbiór trzynastu krótszych bądź nieco dłuższych opowiadań Hilla zebranych z kilku ostatnich lat. Dwa z nich, napisane wespół z ojcem, znałem (przerażające "W wysokiej trawie" i inspirowany tekstem Mathesona "Gaz do dechy"), oba oceniałem bardzo wysoko, cała reszta natomiast była dla mnie zupełnie świeża. I jak te nieznane mi kawałki oceniam? 

Różnie. Od świetnych ("Spóźnialscy" i "Chryzantemamy) przez bardzo dobre ("Jesteś dla mnie najważniejsza", "Kciuki") po średnie i rozczarowujące (chociażby "Stacja Wolverton" i "Diabeł na schodach"). Mimo tego to wciąż udany i godny polecenia kawałek literatury grozy, choć nie tylko grozy, bo Hill chętnie romansuje z innymi gatunkami (thriller, s.f., obyczajówki). Jeśli wciąż nie wiecie, któż to jest ten cały syn sławnego Stephena Kinga, to ten zbiór pozwoli Wam przespacerować się po tym, co ma do zaoferowania w dłuższych tekstach i powieściach. 

Ocena: 7/10

Komentarze

  1. Joe Hill to jeden z tych autorych, których czyta się jednym tchem. Postaci które kreuje zawsze mi się podobały. Również klimat.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo dobry temat na wieczór. Na pewno przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy blog, ciekawe książki ;) Będę zaglądał tu częściej!

    OdpowiedzUsuń
  4. 11 lat! Tyle czasu czekaliśmy na kolejną odsłonę produkcji opartej na komiksach Alberta Uderzo i Rene Goscinnego. Asteriks i Obeliks: Imperium smoka - cały film online zalukaj CDA za darmo wracają do gry. Do Galii wraz z wiernym ochroniarzem i fenickim kupcem przyjeżdża księżniczka Sass-Yi. Spotkanie z nieustraszonymi, choć dość niezdarnymi bohaterami jest dla niej ostatnią deską ratunku. W wyniku zamachu stanu przeprowadzonego przez zdradzieckiego księcia do niewoli trafia jej matka. Kobieta chce, żeby wojownicy zawalczyli o sprawiedliwość.

    OdpowiedzUsuń
  5. Magic Mike: Ostatni taniec - cały film online zalukaj CDA za darmo Mike Lane (Tatum) ponownie pojawia się na scenie po długiej przerwie, po transakcji biznesowej, która upadła, zostawiając go spłukanego i biorącego koncerty barmańskie na Florydzie. W nadziei, że będzie to ostatnie hurra, Mike udaje się do Londynu z bogatą bywalczynią towarzystwa, która wabi go ofertą nie do odrzucenia i swoim własnym planem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Skołowani – cały film online cda zalukaj vod za darmo to film oparty na francuskiej produkcji pod tytułem Kręcisz mnie z 2018 roku. Maks to niepoprawny kobieciarz oraz notoryczny kłamca. Gdy Anna bierze go za niepełnosprawnego, Maks brnie w kłamstwo, licząc na kolejny łatwy podryw.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne opowiadania, polecam każdemu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Keto Matcha Blue to innowacyjny napój instant w proszku, który sprawia, że ​​odchudzanie staje się łatwym procesem bez ryzyka dla zdrowia.Keto Matcha Blue - Chudnij w oczach. Kup najtaniej w Internecie! opisywana jest jako jedyna korzystna dieta dla osób z problemami endokrynologicznymi, niezdolnymi do wykonywania ćwiczeń cardio lub ograniczających dietę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również polecam, dla mnie 8/10

    OdpowiedzUsuń
  10. Potwierdzam bardzo fajne są te opowiadanie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobra recenzja, na pewno zachęciłeś mnie do przeczytania tego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mogę się doczekać, aż przeczytam tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  13. Super recenzja! Krótka zawierająca mnóstwo przydatnych informacji!

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki twojej recenzji zamówiłem ją, odrazu gdy przyjdzie zacznę czytać!

    OdpowiedzUsuń
  15. Niezly artykul pozazdroscic lekkieko piora

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz